Autoverzekeraars op de vingers getikt

Autoverzekeraars die hun premie stevig op willen schroeven moeten hun klanten duidelijk om instemming voor prolongatie vragen. Dit valt op te maken uit enkele Kifid-uitspraken waarbij verzekeraars nadien toch de premieverhoging moesten terugbetalen. Tegen de premieverhogingen zelf van vaak wel tientallen procenten valt volgens advocaat Robin van Beem juridisch weinig in te brengen. Onder druk […]

Autoschades eenvoudiger melden!

Automobilisten die schade rijden, hebben geregeld moeite om alle gegevens van het Europees schadeformulier goed in te vullen. Zo stelt één op de drie autobezitters na een schade dat ze het formulier gebruiksonvriendelijk vindt. Eenzelfde aantal vindt dat het ingevulde formulier niet goed leesbaar is, zo blijkt uit onderzoek van GfK onder ruim 700 autobezitters […]

Digitale Polismap

Ontslag en rechtsbijstand

Werknemers die ontslag boven het hoofd hangt, stappen snel naar een rechtsbijstandverzekeraar voor hulp. Maar kunnen onaangenaam verrast worden door beperkingen in de voorwaarden. Er zijn rechtsbijstandverzekeraars die een wachttijd hanteren van minimaal drie maanden voordat klanten een beroep kunnen doen op de verzekeringsdekkingen. Bovendien worden ontslagprocedures niet in behandeling genomen die bij het afsluiten van de verzekering al speelden of te […]

lenen

Autoverzekeraars passen bonus-malussysteem aan

Onder het mom van uniformiteit en rechtvaardigheid passen verzekeraars het bonus-malussysteem aan per 1 januari 2016. Hoewel er voordelen zijn verbonden aan deze verandering, is een groot nadeel ervan dat de terugval in schadevrije jaren bij schade groter is dan voorheen het geval was. Voor verzekerden met 15 schadevrije jaren, wordt bij een schadeclaim het aantal schadevrije jaren met 5 verminderd. Verzekerden met […]

Informatie om zorgverzekeraars goed te kunnen vergelijken

Om zorgverzekeringen te kunnen vergelijken is goede informatie over zorgverzekeraars in Nederland belangrijk. Om te beginnen is het goed om te weten dat de zorgverzekeraars zijn onderverdeeld in vier grote concerns (en vijf kleintjes) met daaronder de verschillende marketing labels. Waarom is dit belangrijk te weten? Dit is belangrijk om te weten omdat deze concerns centraal de zorg […]